Göra en Intel Edison tala till Game Maker: Studio (16 / 16 steg)
Steg 16: Den stora finalen
Du bör fortfarande ha kod körs på Edison, om inte sedan gå vidare och ladda upp den (tryck på cirkeln med pilen i det högst upp på Arduino IDE). När det är belastat upp, öppna seriell bildskärmen genom att antingen trycka på ctrl + SKIFT + m eller genom att trycka på knappen seriell monitor längst upp till vänster i Arduino IDE. Så småningom bör det stå att det försöker ansluta. Om det inte säger att efter cirka 20 sekunder sedan (1) försöka koppla bort Edison från all makt, ansluter den igen och ladda upp koden. Om det står att det försöker ansluta, vänta ca 10 sekunder tills den säger att den är ansluten och säger att det är IP-adress och sånt. Om det står det försöker ansluta mer än 3 gånger prova metod 1 ovan. När den är ansluten, gå till Game Maker och tryck på den gröna pilen överst. Tryck inte på den orange en eftersom det kommer att ge dig något du inte vill ha just nu. När spelet har startat, tryck mellanslag och du bör se IP-adressen till din Edison och det budskapet. Dessutom bör du se något i Arduino seriell bildskärmen som har den Game maker datorns information och säger "utrymme tryckte".
Obs: Om detta inte fungerar, prova att ansluta i Edison till en annan dator (om du använder en dator, ansluter du den till en annan dator, inte en mac, jag fick konstiga resultat) än som kör du programmet Game maker. Också, om du gör detta, se till att du gör installationen för Edison drivrutiner på datorn.
NJUT!