Hacka din USB-missillauncher in en "Auto-syfte autoturret!" (5 / 6 steg)
Steg 5: Programmering del 2: skjuta en missil
Följande rader med kod hand tar om skytte mekanismen.Nu i slutet av skriptet lägga till detta:
Wiimote. Led1=Wiimote.dot1vis
Wiimote. Led2=Wiimote.dot1vis
Wiimote. Led3=Wiimote.dot1vis
Wiimote. Led4=Wiimote.dot1vis
Detta kommer att göra lysdioderna på wiimote lyser upp när det kan "se" ett infrarött ljus. Detta gör det lättare för dig att se om wiimote får någon IR-signalen.
Nu ska vi lägga till skytte.
Detta kommer att vara lite mer komplicerat än de föregående kodraderna, men jag hoppas du förstår det. Lägg till följande i slutet av skriften:
om wiimote.dot1vis=true då {
om wiimote.dot1x > 412 och wiimote.dot1x < 612 och wiimote.dot1y > 412 och wiimote.dot1y < 612 då {
tangentbordet. Skriv in = sant
tangentbordet. Skriv in = false
}
}
Den första raden kontrollerar om wiimote kan "se" alla IR-signalen. 2: a raden kontrollerar om IR-ljus är i centrera av wiimotes "synfält". Om det är, launcher bör för att korrekt och bärraketen kommer att skjuta en missil. Om din missil bärraket programvara inte använder retur för avfyra missiler, bör du ändra "tangentbord. Ange "till vad som helst för din programvara använder.