Hacka en ghost leksak och rita ett spöke program (5 / 5 steg)
Steg 5: Steg 4: kör programmet bearbetning
Det nästa och sista steget är att göra Protsnap och potentiometer rita något på skärmen.
1. öppen behandling på datorn (om du inte har behandling du kan ladda ner det här: https://www.processing.org/ )
2. Kopiera programmet ingår ghost.java
3. nästa du kommer att spara programmet, då skapas en mapp för sig själv.
4. i mappen skapar du en mapp, namnge mappen "data"
5. Ladda ner och lägga till den medföljande "ghost.png" i datamappen
6. på denna punkt kör programmet, chanserna är ett fel kommer upp läser något liknande: "fel att öppna serieporten...)
raden markeras: myPort = ny följetong (denna, Serial.list() [4], 9600);
För att åtgärda detta problem ändra "4" till protosnaps seriell port, räknar varje "/dev/" börjar på 0 tills du hittar den.
Som du vrida potentiometern vredet motorn virvlar snabbare och långsammare och behandlingen drar flygande ghost programmet.