Hinder undvika spel (8 / 9 steg)
Steg 8: Spelet generationen
Det finns några (detalj orienterad / nit-kräsen) grunderna som går in i att skapa visuella för detta spel via VGA.
Vi rekommenderar http://www.fpga4fun.com/PongGame.html för del av nödvändiga bakgrunden som går att förstå hur skicka signaler till VGA stiften i DE-2 styrelsen.
I huvudsak skicka du värden till R G B stift av VGA stift i styrelsen. Nyckeln till att göra något relevant visas på skärmen, du måste skicka en signal till RGB stiften när skärmen är uppfriskande den pixel du vill. För att få detta, måste vi skapa ett slags logik som går igenom alla pixlar på skärmen och utvärderas till sant när antingen ett hinder eller vår ståndpunkt är sant i TotalArray.
För att få detta, vi bo några om uttalanden tillsammans för att iterera igenom de olika delarna av TotalArray.
(Denna del av koden är inuti den bifogade uppförandekoden...)