Hur att animera ett Walkcycle från The Front i Flash (2 / 7 steg)
Steg 2: Du är ett verktyg
Du kan hoppa över detta avsnitt om du redan vet Flash repen.
Okej, för er som är nya till Flash, är detta kullen måste man klättra innan du kan söka landet av mjölk och honung. Förstå vad som är vad.
De viktigaste verktygen jag tycker du borde veta är markeringsverktyget (den svarta pilen överst i verktygsfältet), verktyget Lasso (circle-y sak som ser ut som en lasso, femte från toppen), verktyget Pensel (en som ser ut som en pensel, under penna), fylla hinken (en som ser ut som en hink hälla paint) , radergummi (en som ser ut som... en suddgummi...), och slutligen verktyget Zooma (som ser ut som ett förstoringsglas). När du startar ritningen, ska du använda Brush tool och Eraser tool (om inte du är perfekta och aldrig gör misstag, du DEVIL SPAWN). Du kan justera utjämning på penseln i inställningarna på höger sida av ditt arbetsutrymme; ju högre den utjämning, ju mer dina rader kommer att se "stroke-y" och slät, men om dess låga, då dina rader kommer att vara lite "pixel-y". Dess alla upp till preferens. I botten av verktygsfältet ovan stroke ser ikonen, är en svart cirkel. Om du klickar på den, kan du ändra storleken på din borste. Några ikoner ovanför det, den svarta lådan under ikonen hink kan användas för att välja färgen på dina rader.
Det finns mer än radergummit att använda om du gör ett misstag för (detta är inte din farfars animeringsprogram!) Verktyget Lasso kan användas för att markera vissa aspekter av din ritning av "fånga" det i cirkla drar du runt den. Du har en bit utvald (vet du när förvandlas området grå), du kan använda den svarta pilen för att gå. Slutligen kan fylla skopan användas till att fylla något utrymme som stängs av med färg, om du vill ha mer än bara en disposition.
Phhhew, det är mycket att ta om du är ny på detta, men det är ganska instinktivt när du förstår det lite.
Innan jag talar om den verkliga funktionen Walking, låt mig köra över hur du använder ramar.
För denna animation lägger jag benen på ett lager, och bålen och huvudet på andra. Detta innebär att när jag redigerar armar och ben för att göra dem flytta, kroppen kan vara oförändrade, eller vice versa.
De viktigaste aspekterna av animeringen tidslinjen du bör veta är knappen lås lager (ser ut som ett lås, du kan använda detta att redigera ett lager och se till att den andra inte är påverkas alls), knappen nytt lager (ser ut som ett pappersark med hörnet dök upp, kan du klicka här för att göra flera lager för mer komplicerade animationer), knappen lökskal (ser ut som en blå fyrkant över läppning en vit kvadrat, kan du här se lager under, om du vill veta hur mycket något flyttar bildruta för bildruta), knappen Redigera flera bildrutor (ser ut som två blå fyrkanter, du kan använda detta redigera mer än en bildruta i taget som om du skalning din hela animation), och slutligen bildfrekvens (nummer med "fps" efter den. FPS står för bildrutor per sekund, detta är hur snabbt din animering kommer igenom bilder. Jag har min FPS in till 15 bara för denna animation, men standarden är 24.
WHOOOOA, om du gjort det genom allt detta, kudos! Det var det svåraste steget, resten kommer vara som att äta kakan för dig, du smart djävul liten du.