Hur att bakåtkompilera en schematisk från ett kretskort (4 / 18 steg)
Steg 4: Rädda hålen
Beroende på det enskilda kretskortet, kan du behöva hitta en annan teknik som fungerar för dig.
Kan det vara enklast att bara måla dem i. Skapa ett nytt transparent lager (lager > nytt lager) och se till att den är aktiv. Välj en pensel ungefär samma storlek som kuddar och dot över var och en i lite färg du gillar.
Om trampdynorna är koppar färgad grön ombord som i exempel, öppna kanaler dialogen och stänga av de gröna och blå kanalerna. Med lite tur, kommer du att titta på just kuddar. Om inte, du har lite mer arbete att göra - se nästa stycke för detaljer. Gå till Layer > nytt från synliga. Aktivera de blå och gröna kanalerna igen. Lägg ett nytt lager och fyll den med röda, och ändra den röda lagerläget till mörkare bara. Kan du upprepa proceduren med ett annat röda lagret. Ta bort alla lager du är inte längre använder, såsom den röda plastskikt och den första nya från synlig om du har skapat mer än en.
Om stänga av de gröna och blå kanalerna inte gjorde hål/kuddar tydligt nog, gå till färger > komponenter > bryts ner... HSV och klicka på OK. När den nya bilden visas, kopiera "hue" lagret och klistra in det som ett nytt lager (Redigera > klistra in som > nytt lager) till den bild du arbetar med. Det bör vara det översta lagret. Som det är läge att "subtrahera". Med lite tur, bör du nu ha tydligt, om lite svagt, hål. Återuppta förfarandet ovan. Igen, det exakta resultatet varierar beroende på styrelsen du arbetar på. Prova olika sönderfaller lägen/lager om "hue" inte fungerar du.
Med nytt från synliga lager aktiva, Använd Markera av färg verktyg (toolbox, översta raden, andra från höger) att välja kuddar, justera tröskeln som behövs. Kopiera markeringen. Skapa ett nytt transparent lager, ange det aktiva och klistra in markeringen. (Du kommer att behöva "ankare flytande markering" i fönstret lager). Du kan nu ta bort allt utom lagret med hål/kuddar i den.
Om denna metod inte fungerar bra för dig, experimentera med lager bestående av gråskala och inverterad kopior av bakgrunden, olika färgade lager, roterande kanaler på och av och blandningslägen för lager.
Du kan hitta att om belysningen är alltför ojämna, behöver du använda en metod på en del av styrelsen, och en annan metod på en annan. Göra ett urval av den del du vill arbeta med, skapa ett nytt transparent lager och klistra in markeringen i den. Alla delar blir synlig genom öppenhet som du bygga upp lager. Om du tycker att allt detta tar för mycket tid, är manuellt utspridda hålen förmodligen snabbare.
Hitta alla bitar av spår eller andra föremål som visar genom och radera dem. Prickar som är kvar är nu din plats-hållare till varje genom anslutning i styrelsen. Om du använder dem och spara en kopia på en ny .png-fil Kopiera justering markerar på lagret. Kalla det något meningsfullt, som löd-sida-holes.png. Slutligen, ta bort alla lager i den ursprungliga filen utom den visar hålen du räddade.