Hur att illustrera din egen Instructable (2 / 13 steg)
Steg 2: Välj din ritning paketet: vector drawing
1: vektor (linjer - grafik),
2: bitmapp (toner och skuggor)
3: parametriska baserat 3D CAD.
Några ritade paket kombinera två eller tre sätt i samma paket. För några år sedan paket som var bra på vektor eller linje ritning eller CAD var skräp på fyllning och ton och tvärtom var sant också. Nu kombinera mer och mer paket elementen ganska framgångsrikt. Vektorritning är trevligt eftersom det ger dig kontroll över formerna, och är lättare än fri form fyllning och tonen fungerar (t.ex. Photoshop)
Jag gör främst 2D-vektor linjeritning och jag använder Macromedia Freehand (10), men detta är för gammal nu som det företag som gjort det köptes av Adobe och ansökan har ersatts av Adobes egen vector drawing paketet kallas Illustrator. Dessa två paket är ganska dyra, men det finns billigare som finns, eller fria dem som Inkscape (se några av kommentarerna nedan).
Inte vara bländade av alltför många flashiga effekter och färger kan du skapa mycket trevlig ritningar bara genom att använda några enkla former och strikt begränsa dina färger och fodra bredder, så även de billigare vektorritning paket (eller gratis sådana) ska vara bra att få igång och låter dig skapa fantastiska ser instructables.
Kom ihåg, men 3D du göra du bilder ser ut, detta inte är 3D CAD, du kommer bara att rita bilderna själv 2D och försöker få en 3D-look, vilket innebär att du måste få alla vinklar ser rätt när du börja Rita.
Naturligtvis kan du spåra runda bilder (som jag) för vissa svårt att rita bilder.
I detta instructable jag kommer att visa dig hur man drar från grunden och hur man spår runt en bild för att få ett riktigt professionellt utseende.
Så låt oss få ritning...