HUR MAN GÖR EN ELEKTRONISK DRUM. (inte en MIDI-sampler) aka KIDU (2 / 11 steg)
Steg 2: arbetar
I det här steget försök dåligt att förklara bearbetning av våra E trumma (eller KIDU som jag kallar
det) så enkla som möjligt. Il helt kort tala om stegen för
att göra varje delsystem., och då sjuk detalj dem i följande steg.
Eftersom vi arbetar med en elektronisk drum., den mekaniska impulser (blåst
trumman)., behöver vara omvandlas till elektriska signals.this uppgift är gjort av piezo-skivor.
Var och en av trummor som vi gör kommer att innehålla 1 sådan piezo-sensor.
När någonsin ett mekaniskt tryck appliceras på den diskar., en elektrisk signal
vars storlek är proportionell mot trycket framställs.
Denna signal skickas till Arduinos analoga stift (via rullgardinsmenyn resistorer., vilken jag wil förklara senare)
. Eftersom det finns bara 6 anaog stift på en UNO., begränsas nr av trummor och cymbaler används wil till 6.
Vi använder digital stift för att utlösa bas kick och choken.
Arduino är också kopplad till SD-kortet sköld., med SPI stiften.
(dvs stift 13 till 10).
Nu programmet. Som du kanske redan vet., Arduinoen analoga stift., konvertera deras
analoga ingångar till ett värde mellan 0 och 1024.We program det så att om denna
värdet överträffar en viss trast håll värde., sedan hämta motsvarande
ljudfil från sd-kort och spela igenom en PWM aktiverat pin. Detta är
mycket lättare sagt än gjort. Det finns vissa hinder som vi behöver korsa
om vi vill spela upp en ljudfil från SD-kort direkt med ut någon
audio dekoder. (som sjuk förklara i detalj senare.)
En annan fördel med KIDU är att det inte kräver någon kontroll knappen.
Jag har programmerat det sådan att trummor själva kan användas för att
Välj den trumma.