Hur man gör en mänsklig kamera - den att göra av lättstött (2 / 5 steg)
Steg 2: prototyp
Innan du hoppa till 3D är modellering det alltid bra att bygga enkla prototyper med lätt att använda material, såsom skumgummiplatta, kartong, papper, modellering plywood, etc. Modeling din design i programvara tar mycket tid, och en enkel prototypmodell kan snabbt ge dig en uppfattning om hur din design ut i riktig 3D. Särskilt för bärbar enhet projektet, utan en prototyp, skulle jag har ingen aning hur man definierar dimensionerna för objektet.
Jag skapade min prototyp genom att mäta mitt huvud, att få de ungefärliga dimensionerna av bilagan av hjälmen och fönsterluckor platsen från distansera av mina ögon. Jag visste också att det skulle bli en space begränsning från motorerna jag använt, de ligger ganska nära ögonen så jag har att se till att det inte kommer att skada mig själv när du designar prototypen. Från den första versionen av prototyp jag hittade kameran hood block alltför mycket av ögonen, så jag väljer att ta bort detta cool funktion för att simulera en kamera med normal objektiv.
Prototyping ytterligare designen var att komma närmare vad jag ville, men kände fortfarande skrymmande. Angreppssätt för att minska den största delen var en gång till göra den översta kurvan inåt och minska volymen. Jag simulerade detta genom att skikta flera skum styrelser ovanpå varandra och slipa ner kanterna.
Prototyping kan vara en mycket lång process (James Dyson gjorde 5,127 prototyper innan den första modellen DC01 lanseras). Efter att jag var nöjd med grov prototypen tog jag designen in i Solidworks för 3D-modellering, refererar till min fysisk prototyp för skala och dimensioner.