Hur man gör en Straight-line kurva virvel i Game Maker (3 / 6 steg)
Steg 3: Ange koden!
Här är hela koden för att göra vad du ser i inledningen. Varje rad är kommenterade grundligt.Rita flygplan, både x och y, att hålla ursprung i centrum
draw_line(x,y,x,y-128)
draw_line(x,y,x,y+128)
draw_line(x,y,x-128,y)
draw_line(x,y,x+128,y)
/ * RITA DEN FÖRSTA FORMEN * /
Dra diagonal linje 1:
draw_line(x,y-16,x+128,y)
Dra diagonal linje 2:
draw_line(x,y-32,x+112,y)
Dra diagonal linje 3:
draw_line(x,y-48,x+96,y)
Dra diagonal linje 4:
draw_line(x,y-64,x+80,y)
Dra diagonal linje 5:
draw_line(x,y-80,x+64,y)
Dra diagonal linje 6:
draw_line(x,y-96,x+48,y)
Dra diagonal linje 7:
draw_line(x,y-112,x+32,y)
Dra diagonal linje 8:
draw_line(x,y-128,x+16,y)
/ * DRA DEN ANDRA FORMEN * /
Dra diagonal linje 1:
draw_line(x,y-16,x-128,y)
Dra diagonal linje 2:
draw_line(x,y-32,x-112,y)
Dra diagonal linje 3:
draw_line(x,y-48,x-96,y)
Dra diagonal linje 4:
draw_line(x,y-64,x-80,y)
Dra diagonal linje 5:
draw_line(x,y-80,x-64,y)
Dra diagonal linje 6:
draw_line(x,y-96,x-48,y)
Dra diagonal linje 7:
draw_line(x,y-112,x-32,y)
Dra diagonal linje 8:
draw_line(x,y-128,x-16,y)
/ * RITA DEN TREDJE FORMEN * /
Dra diagonal linje 1:
draw_line(x,y+16,x+128,y)
Dra diagonal linje 2:
draw_line(x,y+32,x+112,y)
Dra diagonal linje 3:
draw_line(x,y+48,x+96,y)
Dra diagonal linje 4:
draw_line(x,y+64,x+80,y)
Dra diagonal linje 5:
draw_line(x,y+80,x+64,y)
Dra diagonal linje 6:
draw_line(x,y+96,x+48,y)
Dra diagonal linje 7:
draw_line(x,y+112,x+32,y)
Dra diagonal linje 8:
draw_line(x,y+128,x+16,y)
/ * RITA DEN FJÄRDE FORM * /
Dra diagonal linje 1:
draw_line(x,y+16,x-128,y)
Dra diagonal linje 2:
draw_line(x,y+32,x-112,y)
Dra diagonal linje 3:
draw_line(x,y+48,x-96,y)
Dra diagonal linje 4:
draw_line(x,y+64,x-80,y)
Dra diagonal linje 5:
draw_line(x,y+80,x-64,y)
Dra diagonal linje 6:
draw_line(x,y+96,x-48,y)
Dra diagonal linje 7:
draw_line(x,y+112,x-32,y)
Dra diagonal linje 8:
draw_line(x,y+128,x-16,y)
Klicka på den gröna bocken i topp kvar i kodredigeraren och tryck på OK för att tillämpa ändringarna på det objekt som du skapat.