Hur man gör en urtavlan med urmakaren (5 / 7 steg)
Steg 5: Lägga till klockor och visselpipor
För att börja lägga i olika saker som tid, datum, eller titta på batteriet ett nytt lager måste göras. Närmare bestämt ett nytt textlager ska upprättas.
Tryck på plustecknet för att lägga till ett nytt lager. När du har tryckt på plussymbolen visas med alternativ som text, bild, grundläggande tid val (analoga och digitala) och skript.
Urmakare använder Lua-skript för att hantera alla variabler (tid, datum, batteri procent) kommer från klockan eller telefonen. Lua script använder också några Java bibliotek för att göra matten.
Vill du veta mer om Lua hit script och urmakare på följande länk:
http://watchmaker.Haz.wiki/lua
Med hjälp av Lua innebär att lägga i mer än tid och batteriet procentsats du kan också dra GPS-data eller väderdata, tillsammans med göra grundläggande om annat argument.
Vi kommer att välja en bildfil.
När du har hittat bilden du vill använda som klockdisplayen det kommer läggas till arbetsbänken titta på ansiktet området på telefonen.
Kom ihåg att det mest bortersta vänstra lagret är botten de flesta lager när de skickas till klockan.
Några saker att komma ihåg ***
När du placerar den batteri procentsatsen av klockan, på telefonen visas titta på batteriet är på samma nivå som din telefon. Detta är bara ett problem i app, när klockdisplayen exporteras till klockan att titta på batteriet.
Displayen på telefonen ger ett skevt perspektiv på den faktiska storleken på ansiktet, trycka ansiktet till klockan ger dig en bättre uppfattning om hur ansiktet faktiskt ser ut.