Hur man gör konstruktion och Pardaz i miniatyrmåleriet? (2 / 3 steg)
Steg 2: Bygg- och Pardaz
Tja, den pardaz delen i miniatyr som gör sin elegans. Detta görs på två sätt: pardaz av prickar eller linjer. Det används mycket noga och gör vår målning omfångsrika och vi skapar fin form genom pardaz. Nu startar vi pardaz. Jag ska visa dig Pardaz debatten i stor skala, men när vi arbetar med färger, vi visar det i liten skala. Pardaz är uppdelad i två delar: prickar och linjer. (Bild 1)
Pardaz är en samling av punkter som kommer från mörker till ljusstyrka. För att nå denna tonalitet, är ackumulation och storsinthet punkter mer i början. När vi går raka är litenhet och spridning av prickar orsaker att flytta ögonen och skapa en svag humör som från rikt färgad till svag. Vi kallar denna teknik i miniatyr, pardaz. (Figur 2)
Om du vill öka tätheten av färg, flytta på alla prickar igen med denna metod. Prickar och storsinthet integritet igen blir mer i början och när du går mot slutet blir det mindre. Läs noggrant textur som erhålls. (Figur 3)
Vi gör det genom hårborste. Linje pardaz är samma som dot pardaz men nu dot vänder sig till linjen för väldigt lite och eleganta linjer. Eftersom vår skala var större, gjorde jag denna teknik genom penna. (Bild 4)
Jag jobbar denna teknik på tablån. Om du uppmärksamma detta arbete, allt arbete formas av dot och pardaz. (Figur 5)
I den första etappen, prickar formade, i det andra etappen mörkret och i tredje steget vår kronblad volym helt. Vi skapar tre stadier av prickar och för att veta bättre vi arbetar vissa delar av denna kronblad. (Figur 6)
Bara den hår borsten för pardaz bör vara en borste med mjuk nib inte skarp. Vi har ett uttryck som säger svansen av hår borsten bör vara borta. Eller du kan använda fem-noll hårborste att dess nib är lämplig för pardaz. Men om svansen av hår borsten är borta, det är bättre att sätta prickar. (Figur 7)
Färg för pardaz bör inte vattnig eftersom din prickar inte kommer vara elegant. Och om det är densitet, efter några dot och pardaz bör du placera den i färgen igen. Densitet eller vattnig färg för pardaz beroende på din erfarenhet. Om du upprepa det om och om igen, hittar du hur mycket din färg, bör vara densitet eller vattnig. (Figur 8)
Riktningarna av prickar är så viktiga. Det bör mot sidan du spelar pardaz på den. Om du tittar på noggrant, kommer du se att min kronblad och Pardaz form är i en riktning. Uppmärksamma inte Pardaz av din ritning borste eftersom det kommer att förstöras dess nib och det är inte lämplig för arbete alls. Pardaz, bara använda hårborste som sin svans är borta eller använder en mjuk en. (Figur 9)
Den första etappen av vår pardaz gillar väl kronbladen du ser på bilden. (Figur 10)
För det andra steget, ska jag jobba på ett kronblad i tidigare skede som jag arbetade på den helt. I den andra etappen är den färgen jag vill göra pardaz med det en grad mörkare än tidigare färg. Detta mörker bör utföras i den andra delen och vi kan inte ha denna typ av mörker i det första steget. Vi skapar detta mörker steg för steg, varje gång du tar färg, om färgen var rikt, försöker pardaz igen från ner tills när du kommer upp din färg blir svag. Pardaz i andra och de tredje stadierna är viktigare på grund av rikt färg och skillnaden av textur. (Figur 11)
Ta hand när jag går upp mot lätta delen av kronblad, spridning av prickar blir mer. Hur många gånger du kan pardaz en del beror på din smak och beror på den volym du vill visa. Men så mycket som du upprepar detta, ditt arbete kommer att vara bättre och mer elegant. För att göra Pardaz, bör du ha tålamod. För den sista delen av pardaz gör jag min färg en grad rikare. (Figur 12)
Du kan upprepa föregående färg och insamling av prickar som kommer kombinerade orsaker din färg kommer att vara rikt en grad. Förändrade färg beror på din smak. Det är slutet scenen att våra kronblad hittar sin ursprungliga form. När du gör pardaz inte lägga handen vertikalt på tablån och din hand jämfört med ritning från hårborste som dess lutning var 45 graders. På detta sätt borde ha mer backar att veta vad du gör och prickar kommer att vara helt tydlig. (Figur 13)
För anvisning av pardaz i målning och miniatyr tablå behöver det inte välja en tablån som kommer att vara pardaz helt. I berget som jag instruera dig innan, kommer att pardaz utföra i olika delar. Nu kan du prova att göra något att pardaz kommer att ingå i arbetet inte hela tablån. Eftersom repeat inte är bra, prova att använda pardaz och andra tekniker i miniatyr i en del av tablån inte allt. Nu finner våra kronblad dess volym. Du kan göra det mer men det är nog för instruktion och debatt för miniatyr. (Figur 14)
Vi använder dessa detaljerade teknik på rock målade i den föregående delen.