Hur man gör Makeblock XY Plotter v2.0 (12 / 13 steg)
Steg 12: Rita den första bilden
Slutligen har vi färdiga alla mekaniska steg. Låt oss räkna ut programmering nästa.
Beredning
1: a, hämtar du det fullständiga programvarupaketet här
Paketet består av programvaran (Arduino firmware och GRemote), struktur församlingen instruktion och komplett programinstruktion.
2, ladda ner och installera Arduino-1.0.5, http://arduino.cc/en/Main/Software
3. Anslut mig bottenplatta till dator med micro USB-kabel.
4. Öppna GCodepraser -> GCodeParser.ino av Arduino IDE. Klicka på Verktyg -> serieportar, välja COM XX (inte COM1 och COM2). Klicka på Verktyg -> styrelser, välja Arduino Leonardo. Äntligen, klicka på "ladda upp"-knappen på vänster-övre hörnet.
5. nära Arduino IDE, öppna GRemoteFull -> GRemote.bat.
6. ställa in COM-porten, sedan GRemote kommer att visa dig Användargränssnittet som den andra bilden. Att alla för denna del.
7. nu, kan du styra XY-Plotter 2,0 av mus och tangentbord. Och du kan också köra det med Gcode. Du kan generera Gcode filen en annan programvara (dxf2gcode (https://code.google.com/p/dxf2gcode/) eller någon annan kan). Du bör spara filen Gcode med .cnc och öppna den genom GRemote.
Försök att rita din knytnäve bild
Klicka på knappen "Skicka fil" och välj filen demo/fisk-penna G-kod example.cnc
. Då kommer plottern dra bilden automatiskt på papperet.
Hur till DIY
Om du vill ändra källkoden, kan du hitta det i GRemotFull/source/GRemote.pde.
1. Hämta och installera bearbetning-2.1.2. http://Processing.org/
2. installera Processing library, controlP5--kopiera hela mappen till C:\Users\xxx\Documents\Processing\libraries
3. Öppna GRemote.pde genom bearbetning, DIY koden och klicka på "kör" för att testa den.
För mer information, se komplett programvara anvisningen i paketet.