Hur man gör papper hantverk från en spel- eller 3d modell (2 / 5 steg)
Steg 2: Autodesk 3Ds Max
Jag använder Autodesk 3Ds Max 2011 men det fungerar med en massa version
Du kan använda andra program för arbetet whit *.3ds filer och exportera till *. Obj filer men behöver lite i spelet kamera justera eller arbeta med modellen för rätt storlek
När du importerar till Autodesk 3Ds Max pop upp en meny, Välj alternativet whit numren på raden rekommenderade värdet detta är en plugg i från 3D RIPPER DX.
Bild 1
Du måste ta bort alla miljön du inte vill arbeta whit
Ibland den modell du väljer behöver några lätta att lära sig arbetet i Autodesk 3Ds Max vilja göra två eller tre mesh endast en mesh (hjälper mycket när du ska limma delarna) i denna modell den ben, händer, skor och chef isn´t delen av samma mesh (bild 1 Visa olika färger), kan du göra en enda mesh med detta och göra arbetet whit Pepakura Designer mycket lätt eller flytta del av modellen för en bättre överblick
Bild 2 visar samma färg gul i alla kroppen (cuerpo) och använda olika texturer
Måste nu vara export som *. Obj filen och dess alla de arbetet whit ifrån Autodesk 3Ds Max
Bild 3 visar modellen med vissa delar inverterad arround den rätta modellen, denna inverterade delar kan användas för vyn interiör och inte se vitboken