Hur man handskas med bullriga grannar (3 / 4 steg)
Steg 3: Programmera Arduino
Du kan ladda ner den bifogade skissen och lasta det på din Arduino. Programmet körs automatiskt på powerup.Några viktiga anteckningar om koden:
Linje 7
CONST int tröskel = 320;
Detta anger beloppsgräns för att utlösa uppspelningen. Det bör vara tillräckligt låg så att grannens musik gör vår graf gå in i röda, men hög nog så ljudnivå kommer inte iväg det (som en högljudd bil utanför). Leka med detta värde till sätta den precis rätt.
Linje 9
2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12,13}.
Dessa är alla de utgångar som utgör LED stapeldiagrammet. Om du använder mer än jag gjorde, kommer att du behöva lägga till extra hamnar här.
Linje 14
CONST long waitTime = 10000.0;
Detta är 10 andra vänteperioden att undvika falsklarm. Du kan ändra detta som behövs (värdet är i millisekunder).
Linje 15
CONST long cancelTime = 4000.0;
Detta är vad som definierar "kontinuerlig" musik under väntetiden. Om musiken stannar under tröskelvärdet för 4 sekunder då avbryter väntetiden och går tillbaka till övervakning. Du kan ändra detta som behövs (värdet är i millisekunder).
Linje 16
CONST lång speltid = 30000.0;
Detta är hur länge irriterande musiken spelas. Det ligger i 30 sekunder men du kan ändra det som behövs (värdet är i millisekunder).
Linje 37
digitalWrite (playPin, hög);
Det här är CD-spelare kontroll utdata. Med min CD-spelare knappen spela/paus behövs en ständig 5V och släppa den marken skulle utlösa knappen. Jag är så här att pin hög från början. Om din CD-spelare signal måste vara normalt låg, kan du bara ta bort den här raden.
Linje 46
ledLevel = karta (sensorReading, 200, tröskel, 0, ledCount);
200 här eliminerar omgivande ljud. När det var 0 skulle första par LED barer hålla hela tiden.
Linje 83-85 och 91-93
digitalWrite (playPin, låg);
Delay(200);
digitalWrite (playPin, hög);
Återigen, detta är för m y CD-spelare som behövs för en normalt hög signal. Om din CD-spelare signal måste vara normalt låg, måste du byta låg och hög.