Hur man redigerar action replay koder del ett (5 / 5 steg)
Steg 5: vad ni alla har väntat på!
OK så här är kött av den instructable.så här:
första stegen är för action replay ds bara
Öppna Anteckningar
Hitta din nyaste codelist (det bör ha de koder du vill redigera i det)
Öppna den i anteckningar
betala inte atteaion .xml handstilen och bara koden på den.
(nästa steg för alla)
fina koden du vill redigera. Jag kommer att använda koden nedan ett exempel
oändligt liv (kirby squeak squad)
22261898 00000063
låter först för att lägga till en aktivare
94000130 fdff0000
22261898 00000063
kan testa koden... Oj glömde att lägga till slutet.
nu kan avsluta det.
94000130 fdff0000
22261898 00000063
d2000000 00000000
nu kan testet... yay det fungerar, jag får oändligt liv men bara när jag trycker på L
nu kan ändra mängden liv (att veta hur man räknar i hexdecimal hjälper du kraftigt)
här är den del av koden för att fokusera på
94000130 fdff0000
22261898 00000063
d2000000 00000000
63 i hexdecimal = 99. kan göra det 50. 50 = 32 i hexdecimal.
så koden är
94000130 fdff0000
22261898 00000032
d2000000 00000000
nu jag har fortfarande oändligt liv men 50 visar i rutan som visar hur många liv jag har.
Det är grunderna. Detta är inte begränsad till grundläggande hälsovård fusk. Du kan använda det på all kod som är något enkelt. bara ändrar inte de första 8 digets i koden eller det kommer inte att fungera korrekt. Om du ändrar den andra delen av koden i en annan kod blir resultaten annorlunda. Du kan hitta ett ställe var det ändrar objektet eller plats objektet sätts.
Jag hoppas att detta hjälper! vänligen kommentera och pris! bokföra sugestions eller saker att lägga i den instructable.
Happy hacking! :)