Hur man redigerar Wolfenstein 3D pistol sprites (grunderna) (2 / 7 steg)
Steg 2: Vilken pistol vill du göra och där
Observera också finns det ingen omlastning i detta spel, du plocka upp ammunition, och dess i klippet
Tänk också på alla vapen (utom kniv) använder samma ammunition, så du är fri att använda alla vapen i spelet.
alla sprites i spelet är 64 x 64 pixlar, ledsen nr klistra in utan att ändra storlek...
Det finns inga skador misstro med vapen (men vissa människor anspråk finns men det är inte så mycket) men eldhastighet är den största skillnaden pistolen är den långsammaste på grund av att semi-auto, The SMG är den mest använda för dess balanserade eldhastighet. och BMG (big machine gun) bränder snabbast eftersom det bränder en kula på båda bränning animationer (SMG bränderna för en och annan ram av rekyl eller något kommer efter går sedan tillbaka)
hålla dessa i åtanke för projektet,
Jag skulle säga du ska spela spelet först och tryck I L M samtidigt (en fuska kod) det ger alla vapen, 99 ammo, 100% hälsa, båda nycklarna, men det visar dina poäng till 0
Det är användbart om du vill ta reda på vilken typ av vapen du kommer att använda ofta.
Nu när du bestämt dig för en weapon(s) tid för dig att avgöra där kommer du lägga dem.
normala wolf3d har dem sätta i mitten, eller du kan ha dem till sidan som många fps dessa dagar gör.
Det finns vissa fördelar med att rita dem eter sätt
Från center * - i början är det svårt (att få storleken rätt och perspektiv rätt (nästa steg kommer att berätta om det). men efter det är gjort, om det är mycket lätt.
Från sidan * - i början är det lättare, men senare detalj får i det kan vara begränsande, också är det irriterande att sikta (men du inte behöver vara exakt. Detta kan fastställas med hårkors/laser som på andra FPS,