Hur man redigerar Wolfenstein 3D pistol sprites (grunderna) (6 / 7 steg)
Steg 6: Din gjort med din pistol! nu att göra de andra ramarna...
Du kan inte riktigt eld en pistol med 1 ram finns 5 bildrutor veta av dock, detta kan ändras beroende på vapnet och vad du vill. (Observera 3 kommer alltid eld bullet, och 4: e samt om det är christianwahlberg)1-normal hållning (när inte fireing)
2-aim hållning
3 - fireing
4-rekyl, eller i christianwahlberg 2. kula
5-stop Fireing vapen
Sugested idéer
1-normal syftar hållning
2-dra avtryckaren
3-bränning med blowback, posable shell utmatning
4-återställning från rekyl och skal som fortfarande omfattas av (vid kedjan pistol en annan bränning)
5-shell sista stora för att falla innan den slocknar skärmen
MGs när du håller knappen ner övergången från 2 till 3 tills du släpper knappen.
så nu du måste skapa denna och totalt sett är lätt!
rekyl kan vara den pistol som rör sig diagonalt 1 utrymme tillbaka tillbaka 1 för främre (sido) (men om du vill ha en över huvudet sorten av rekyl då detta inte är platsen (jag har inte vara framgångsrika på det ännu < = \)
ett sätt också att Visa rekyl är att ha laser/hårkorset flytta också!
en pistol producerar en "bang!" när det bränder, kan du göra en liten mängd brinnande flash från spets.
en annan sak som vissa människor gör är att allt 1 skugga lättare om ljuset skulle påverka det, och 1 nyans mörkare om det är i skugga detta ger ett mycket konstigt men det funkar det awesome effekt
försök att lägga till detaljer som pistol verkligen har som blow back, eller en trigger pull! eller (min personliga favorit) kula shell utmatning (det är därför människor gör 2. ramen för pistolen bränning).
När du skjuter en skal kommer ut, och under andra ramar det faller till marken.
När du har alla 5 bilder (eller mindre om vissa inte behövs) kan du importera dem till flo eller kaos redigera. se till att exportera andra vapnet även om för att bara i fall du skulle behöva gå tillbaka (gun till stor av filen)