Hur man skapar 3d utskrivbara ledade skulpturer (5 / 11 steg)
Steg 5: Modeling kantiga, sedan släta modellen
Eftersom Wings3D är mesh modellerare, med nödvändighet består alla former av hörn och hårda kanter. Detta kan tyckas något begränsande, men det är faktiskt väldigt cool och användbar för vad vi gör. Vingarna har en inbyggd utjämning funktion, som gör det möjligt att modellera i kantiga läge och sedan jämna allt när vi håller på att exportera modellen för 3D utskrift.
För någon viss modell, kan du se hur detta fungerar genom att trycka [Shift] + [Tab]. Detta aktiverar "Smidig Preview"-läge så att du kan se vad som händer när du jämna till din modell. Prova det här med en kub, kommer du att se att den förvandlas till en sfär.
Det blir ibland former som du vill göra som behåller hårda kanter; för detta, kan du ange en kant "hårdhet". Välj alla övre och nedre kanter av en kub och högerklicka, välj "hårdhet", sedan "hårt". Nu prova den jämnas snabbdemonstrationen. Kub jämnar ut ser du i en cylinder.
Som du modell, få för vana att växla mellan den reguljära, kantiga och jämnas snabbdemonstration.
Det kan ta lite tid att vänja sig, men detta kommer att vara händig senare när vi skulptera krabban organisk form. Du kommer att kunna tillnärma formen ungefär med stora polygoner, men använder Utjämning för att skapa formuläret som är mer nära livet, som du kommer att använda till 3D utskrift.