Hur man skapar en interaktiv musikspelaren för händelser (4 / 5 steg)
Steg 4: Arduino kod
Steg 1: Hämta 1Sheeld program till din smarta telefon från Google spela store
Steg 2: nedladdning OneSheeld bibliotek till din dator via denna länk
Extrahera mappen, kopiera den och klistra in den i din Arduino bibliotek katalog.
Eller använda Codebender.cc via denna länk, då du inte behöver installera Arduino IDE eller 1Sheeld biblioteket.
Steg 3: ladda ner den bifogade Arduino uppförandekoden.
Steg 4: Ladda upp skissen
Här kommer den viktigaste delen av hela handledningen, växla 1Sheeld till Uploading-läge (detta är växeln märkt UART växla i styrelsen) innan du laddar upp din skiss till Arduino styrelsen att undvika seriell konflikter mellan 1Sheeld och Arduino, tryck på knappen överför i IDE.
Ladda upp läget är aktiverat när växeln UART skjuts från 1Sheeld logotypen.
Steg 5: När du har slutfört din belasta upp måste du växla 1Sheeld tillbaka till driftsläge
Glöm inte! Om du inte byter UART växla tillbaka till driftsläge projektet kommer inte att fungera korrekt så har du ingen kommunikation mellan 1Sheeld och Arduino styrelsen. Driftläget är påslagen när växeln UART trycks närmast 1Sheeld logotypen.
Steg 6: Använda 1Sheeld program
Öppna 1Sheeld program på din Android smart phone. Ansökan kommer att först Skanna via Bluetooth för din 1Sheeld, det tar några sekunder och telefonen kommer att finna det. När det visas på skärmen som 1Sheeld #xxxx, kommer du att behöva ange länkningskoden (standard parbildningskod är 1234) och ansluter till 1Sheeld via Bluetooth.
Obs: Om du har problem Vänligen göra säker Bluetooth är aktiverad på din Android-telefon och som Android telefonen ligger nära din 1Sheeld.
Steg 7: Access sköldar
Välj sköldar du vill använda i din Arduino skiss (projekt) och tryck på ikonen flera shields överst höger i app. I detta fall, Twitter Välj SoundCloud sköld, sköld, kamera sköld och Terminal sköld för att kunna se ultraljudssensorer värdena.