Hur man spela Liar Dice (3 / 4 steg)
Steg 3: strategi
I en tre spelare indikerar spel--om du ringer tolv 5 att du sannolikt har en hel del 5. Men när din tur kommer runt och du ändrar till elva 6--verkar det troligt att du antingen 1: är en lögnare eller 2: du ljög på din sista hand. Läsa din motståndare är svårt - speciellt om du spelar en motståndare som har viss förståelse för spelet.
Logik stör spelet
För de flesta, vår första reaktion är: vad din motståndare talar är sanningsenlig. I själva verket för nybörjare - att troligen är fallet. Det är bäst att kasta de flesta logik ut genom fönstret speciellt som du och din(a) lära sig att ljuga.
Passerar
En variant av spelet tillåter spelare att passera deras bud en gång per runda. Ett pass innebär att var och en av dina dice har olika värde (osannolikt tills du har förlorat ett par rundor). Detta är fördelaktigt eftersom det kan hålla dig i spelet längre. Men om du är utmanad--en du var sanningen en mis--du förlora rundan.
Dessutom kan mer än en person passera. Dock för ett tre person spel, kan bara två passera (alltid spelare-1). Sista spelaren kan utmana någon av de tidigare pass.
ni vara en lögnare hund!
Okej, är detta en rolig variant. I denna version av spelet ges du 3 liv (3 uppsättningar av 5 tärningar). Den sista personen med ett liv vinner. Den första personen att förlora alla tre liv har dock en koncession. Om han/hon står upp och skäller som hund--har han/hon ett extra liv. Om han/hon vägrar att "rädda hundens liv" kan nästa person att förlora alla tre liv passa. Märk väl, detta måste vara en trevlig högt tjut eller flera skäller--mesiga "bark" räcker inte.
Nog med behandlingen--gå spela!