Hur man styr en enkel bearbetning spel med Arduino (3 / 6 steg)
Steg 3: Bearbetning konfiguration
OK, öppna bearbetning och öppna bifogade zip-filen. Den innehåller källkod skissen och några bilder. Lämna dem i samma mapp.
I koden, kontrollera linjen 52. Vi kommer att sätta våra seriell portnummer här.
Det är OK konstigt, bearbetning inte direkt fungerar med COM-portens nummer, men en annan numrering. Om den seriella porten är 1, är antalet bearbetning 0. COM 2 -> bearbetning nummer 1... I mitt fall är COM16 nummer 2. (Vid problem, bara ladda upp och köra den bifogade skissen "serial_ports.pde" i behandling för att söka efter befintliga serieportar.)
Processing skiss spelet kommer att få den seriella data som tillhandahålls av Arduino och värdena som används för att flytta planet.
Hur fungerar det?
Arduino kortet skicka data endast om spelaren flyttar sin hand. När data tas emot, aktiveras en speciell händelse i bearbetning koden:
Så när spelaren röra sin hand, skickas ett nytt avstånd värde. Bearbetning skissen hämtar värdet, kolla utbudet och tillämpa det nya värdet på variabeln höjd. Samtidigt fortsätter spelet...
För felsökning av problem, trycks inkommande avståndet in i bearbetning konsolen.