Hur man styr en enkel bearbetning spel med Arduino (4 / 6 steg)
Steg 4: spela!
OK, om allt är OK, Välj kör i huvudverktygsfältet.
Sätta sändaren vågrätt på ett bord, och lägga handen på ca 20 cm ovan för att starta. Planet ska flytta när du flyttar din hand... Höjdvärdena visas i konsolen bearbetning.
Kom ihåg att detta spel är bara ett exempel, du kan inte förlora eller vinna... (men ser mycket hårt?)
Det är allt, ett enkelt sätt att använda Arduino sensorer för att driva, i det här fallet ett spel skrivet i bearbetning. Men tänk vad du kan göra med andra sensorer: en accelerometer (med Tänk om wiimote spel), digitala knappar, gyroskop sensor, sund detektorer, piezzo sensorer... Vilka typ av spel du kommer att skapa?
Tack för läsning!
UPPDATERING: Kolla nya nästa steg om du vill veta hur man byter plan ritning av en fin bild.