Hur man textur en kub i mixer (3 / 4 steg)
Steg 3: Lägga till en ny skuggning och anpassa materialet
När du har slutfört föregående steg, trycker du på TABB in objektet läge. Klicka nu på fliken material på höger sida av skärmen. Fliken material har en ikon som ser ut som en sfär med en färgad checker konsistens (också anges i den första bilden). Och klicka på knappen Använd noder att aktivera texturering. Klicka nu på den lilla knappen att har pricken i mitten av det till höger om raden färgen i fliken struktur som anges i den andra bilden och en stor meny ska visas. I menyn, klicka på alternativet Checker textur som anges i den tredje bilden. Kuben har nu en checker konsistens!
Nu måste vi berätta Blender hur att Linda texturen runt kuben så att det ser trevligt. För att göra detta, klicka på knappen Standard precis intill den rad som säger vektor som anges i den fjärde bilden. Efter detta, ska en annan stor meny visas. I den stora menyn, klicka på alternativet UV som anges i femte bilden. Detta kommer att tala Blender använda UV karta vi skapade i föregående steg.