Interaktiva bokhylla (6 / 7 steg)
Steg 6: Att placera knapparna
Jag vill ha knapparna för att få den studsande effekten när du trycker på dem. Jag gjorde detta med användning av skum och också genom att göra ett hål på baksidan av knappen.
- Skum
- Sax
- Limpistol
1. först av allt skär lite skum och lägga den runt Arduino-knapparna.
2. nästa ska vi göra ett hål som inte går genom trä-knappen. Vi gör detta så att toppen av knappen Arduino går inne knappen trä. Detta, skapar tillsammans med skum, bouncy effekten. (Bilden visas med tre hål, var bara ett test för att se hur djupa hålet måste vara. Jag rekommenderar dig att göra ett test först, eftersom när hålet är för djupt, du kan skada framsidan av din knapp. Knappen du faktiskt kommer att använda kommer bara att ha ett hål)
3. innan limning testa allt tillsammans, om du gjort hål på rätt ställe. Eller annars din hela knappen fungerar inte. Vi gör detta genom att sätta trä knappen på sin plats. När du trycker på den i och känner att den Arduino som klickar, allt är bra! När du inte hör eller känner något, är stor chans att du måste göra ett annat hål.
4. nu kan du limma allt! Först limma skummet på trä, och sedan resten.
Fixa din trä med din design till din bokhylla med några skruvar.