Interaktiva Dungeon styrelsen (2 / 5 steg)
Steg 2: Knäcka koden
Jag har en omfattande kunskap om programmering. I själva verket hade jag aldrig programmerat förrän ett halvt år sedan när jag började lära Python och HTML/PHP. Tyvärr stöd inte Arduino python, så jag inte skulle kunna direkt tillämpa mina kunskaper där. Dock har jag en bra känsla för logiken i programmering. Svåra för mig är att veta hur man formulera det korrekt och memorera fungerar och hur man ringer dem.
Som har därför jag tänkte jag skulle skriva en mockup för koden i en kodning stil, men i mina egna ord, så att jag kunde senare översätta det till faktiska koden för Arduino. Jag tagit bilder av min prototyper ovan för bildupplevelsen.
Jag lekte med ett par olika sätt att göra det, och slutade med denna enkla om uttalande som var lätt programmerbar, och så kort som möjligt. Detta var verkligen den endast grundläggande funktion som jag skulle behöva för projektet, och jag är nöjd med hur det blev. Det var väldigt viktigt för mig att någon dungeon master skulle kunna programmera torg, med så lite extra information som möjligt. Jag bestämde mig att hålla funktionerna begränsade för klarhet och programmering lätthet.
Jag har tagit två versioner av min slutliga kod: en som använder digitala stift och en som använder analoga sådana. De analoga som är mer känsliga, men har du oftast mer digital pins till ditt förfogande.
Den förbättra som inrymmer analoga stift och även kodkommentarer.
Här är en länk till github med min kod
För att öka antalet rutor på brädan, helt enkelt göra en ny variabel och Läs variabel för PIN-koden du vill använda, och lägga till resten av dem, är det så lätt.