Interaktiva Spacelady väggmålning (2 / 2 steg)
Steg 2: kod
Innan du lägger upp koden till styrelsen, två bibliotek måste installeras i mappen Bibliotek (Följ instruktionerna i länkarna nedan):
Här är Github repo för koden Jag skrev. Jag ändrade vissa funktioner från Adafruit Neopixel strandtest exempel och skapade några av mina egna. Jag ska försöka rensa koden och infoga anteckningar för att göra det lätt att följa. Ladda upp Spacelady.ino till Arduino.
MED HJÄLP AV LJUDKNAPPAR
Om du vill Soundlady ha ljudknappar, måste du se till att installera bearbetning. I samma Github reporäntan med Arduino koden, det finns en mapp som heter SoundPlayer. Öppna SoundPlayer.pde med bearbetning och kör skiss efter att du har fått den Arduino kod arbeta medan Arduino är ansluten till datorn med USB-sladden. I Soundplayer.pde, markera den port Arduino körs på (oftast något som usbmodem1411 på en Mac). Du bör nu höra ljud när du rör knapparna "sound" (kolla Arduino koden för att ta reda på vilka som). Arduinoen skickar seriella data till behandling, som är utlösande anteckningen.
Ändra ljudfilerna, helt enkelt ersätta filerna i mappen SoundPlayer/ljud med din egen .wav-filer (som heter 0-11.wav).