Internet kontrollerad fisk mat Feeder (3 / 7 steg)
Steg 3: installation
För att börja kan du kontrollera ut min tidigare instructable på hur du kommer igång på att ta ett servo till internet, om du läser detta först kan du prova exempelkoden bildar den tidigare instructable att kontrollera om allt går bra innan du fortsätter till nästa steg.
Här är den kod som du kan kopiera och klistra in i partikeln IDE
Servo myservo; skapa objekt för att styra en servo servo
int pos = 0; variabel att lagra servo position
void setup()
{
myservo.attach(a0); tillmäter objektet servo servo på A0 stift
Spark.function ("setpos", setPosition);
Spark.Variable ("getpos", & pos, INT);
}
void loop()
{
}
int setPosition (String posValue) {
POS = posValue.toInt();
myservo.write(POS);
Return 0;
}
Och följ kretsen på hur ansluta servo när du är klar blinkar koden, som standard servo ställning ska anges till noll grader.
Kör sedan den HTML-fil som finns i bilagor fylla i åtkomsttoken och enhets-ID och öppna filen i en webbläsare se till att du har JavaScript aktiverat. Om allt gick bra bör du se den aktuella positionen för servo och på att öka vinkeln i webbläsaren, servo är vinkel bör ändra av samma värde och den nya positionen bör uppdateras.