Internet kontrollerad fisk mat Feeder (6 / 7 steg)
Steg 6: programmering
Programmet som får laddas upp till kärnan är densamma som den tidigare instructable, och du kan kopiera klistra in den i Partikel IDE och blinkar det till din kärna.
Servo myservo; skapa servo objekt till kontroll en servo < br > int pos = 0; variabel att lagra servo position
void setup()
{
myservo.attach(a0); tillmäter objektet servo servo på A0 stift
Spark.function ("setpos", setPosition);
Spark.Variable ("getpos", & pos, INT);
}
void loop()
{
}
int setPosition (String posValue) {
POS = posValue.toInt();
myservo.write(POS);
Return 0;
}
På webbsidan sida av saker koden har vissa förändringar i den nya HTML-filen finns i bilagor är allt du behöver att ladda ner filen och ange din Tillgång Token i ett fält där det står << åtkomsttoken >> och likaså Core ID i ett fält där det står << Core ID >>. När du har angett fälten spara den och köra den i din webbläsare och se till att den har JavaScript aktiverat.
Du kan klicka på "Feed!" för att öka vinkeln av 68 grader och släppa maten in i tanken och på "Reset" återställs helt enkelt vinkeln till noll grader.