Kinect Laser harpa (7 / 10 steg)
Steg 7: Programmering 2
import SimpleOpenNI.*;
import ddf.minim.*;
SimpleOpenNI kinect;
int closestValue;
int closestX;
int closestY;
Minim minim;
AudioSnippet spelaren;
void setup() {
storlek (640, 480);
Kinect = nya SimpleOpenNI (denna);
kinect.enableDepth();
}
void draw() {
closestValue = 8000;
Kinect.Update();
int [] depthValues = kinect.depthMap();
för (int y = 0; y < 480; y ++) {
för (int x = 0; x < 640; x ++) {
int jag = x + y * 640;
int currentDepthValue = depthValues [i];
om (currentDepthValue > 0 & & currentDepthValue < closestValue) {
closestValue = currentDepthValue;
closestX = x;
closestY = y;
}
}
}
Image(Kinect.depthImage(), 0, 0);
fyllning (255, 0, 0, 155);
rect (20, 0, 40, 480);
fyllning (255, 128, 0, 155);
rect (100, 0, 40, 480);
fyllning (255, 255, 0, 155);
rect (180, 0, 40, 480);
fyllning (0, 255, 0, 155);
rect (260, 0, 40, 480);
fyllning (0, 255, 255, 155);
rect (340, 0, 40, 480);
fyllning (0, 0, 255, 155);
rect (420, 0, 40, 480);
fyllning (128, 0, 255, 155);
rect (500, 0, 40, 480);
fyllning (255, 0, 255, 155);
rect (580, 0, 40, 480);
Fill(155);
ellips (closestX, closestY, 20, 20);
om (closestX < 60) {
om (closestX > 20) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound1.wav");
Player.Play();
}
}
om (closestX < 140) {
om (closestX > 100) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound2.wav");
Player.Play();
}
}
om (closestX < 220) {
om (closestX > 180) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound3.wav");
Player.Play();
}
}
om (closestX < 300) {
om (closestX > 260) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound4.wav");
Player.Play();
}
}
om (closestX < 380) {
om (closestX > 340) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound5.wav");
Player.Play();
}
}
om (closestX < 460) {
om (closestX > 420) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound6.wav");
Player.Play();
}
}
om (closestX < 540) {
om (closestX > 500) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound7.wav");
Player.Play();
}
}
om (closestX < 620) {
om (closestX > 580) {
Minim = nya Minim(this);
Player = minim.loadSnippet("Sound8.wav");
Player.Play();
}
}
}
void stop() {
Player.Close();
Minim.stop();
Super.stop();
}
Med detta program kan du ändra ljud till en WAV-fil. Gå under, "Skiss", välj "Lägg till fil" och Välj ljud du vill ha. Ersätt en av ljud till exempel ("Sound8.wav") med namnet på nya ljud som du vill, och programmet kommer att spela upp ljudet du hämtade under detta namn. Med detta program vill du att försöka hålla ljuden så kort som möjligt. Om ljudet är mer än några sekunder, kommer att programmet frysa. Detta kan vara fast under "File" och sedan "inställningar," upp till viss mån, men datorn verkligen kämpar med långa klipp.