LAC-LUCK
Lacluck är en tabell spel för 3 eller fler spelare. Två spelare samarbeta och medan en föreställer hjälparen av Kunti, den andra är den anda av godhet. Det andra laget bildar den onda anden.
SPEL HISTORIA:
Pandavas har fångats i Lac palace som sattes i brand, och på grund av varning för Vidura, nu gör sin väg till tunnlarna. Palatset på eld, har redan förlorat många en brädan och någon olycka kan bara rakt ned dem nedåt i brinnande skrymslen i jorden!
Kunti, strandsatta och rädd, hör ropen av hennes söner, fångas under fallande balkar i olika delar av källarvåningen. Hon är den enda som kan hjälpa dem. Medan åtgärden på jorden fortsätter, krafter två på gott och ont sväva runt palatset, att hjälpa och ont i Pandavas.
Medan man försöker öppna upp alla brädorna, nästan med poltergeist lycka, stänger andra dem för Pandavas att flytta på.
Spelarens mål är att hjälpa Kunti korsa detta källarplanet, rädda hennes söner och på något sätt når mynningen av tunneln.
Medan en av Pandava gruppmedlem försöker manövrera statyett, stänger den andra upp golvbrädorna. Det Kaurava laget, tyvärr har andra planer och öppna slugt upp golvbrädorna att göra Pandavas sjunka in i den brinnande smält lac som tränga sig fram underifrån.
SPELREGLER:
Spelaren använder sked för att manövrera Kuntis statyett genom pilen labyrinten. Labyrinten tar henne till hennes fem söner, som hon räddar. Målet är att nå slutet, där en soldat Vidura skickade för att hjälpa väntar nära mynningen av tunneln.
Spelet bör inte pausas till varje pris. Alla tre spelare måste hålla sig i rörelse hela tiden.
Om Kunti understiger gropen, hon behöver för att börja om från början igen, i hennes flykt till rädda och fly.
Kunti bör nå tunneln inom fem minuter, annat lac palatset blir helt brända, och det gör Pandavas. Spelet är slut.
ANTECKNINGAR FRÅN FORMGIVAREN:
Jag växte upp lyssnar på sagor av Mahabharata, och redan som barn, jag brukade alltid känna att det var en av de mest underbart verkliga berättelser jag någonsin hade hört. Full av mänskliga svagheter, problem, förräderi-det skildras en mycket verklig bild av världen för mig. Även om jag kände igen detta i mycket liten utsträckning då, som ett barn; Jag inser bara hur relevant Mahabharata fortsätter odla datum.
B.R.Chopra's TV-sända följetong Mahabharata var en del av min helg kost av TV-program. Med dess underbara skådespelare och vissa fängslande föreställningar hade det jag limmade. Jag hittade Lac palace händelsen en av de mest intressanta delarna av Mahabharata och detta spel var inspirerad av samma.
Hela begreppet enhet, föreställa sig, fälla, counter enhet och fly verkade intressant att arbeta på. Jag har försökt att använda dessa begrepp i min design av spelet också. Rutten är utarbetat; spelet med dess öppna golvbrädorna är utarbetat. Fällor kan öppnas och motverka stängda för att fly.