Lär sig eller lär Arduino utan någon kodrad # 2 (4 / 5 steg)
Steg 4: Skapa programmet.
Nu skapar du programmet att tända en lysdiod med en tryckknapp.
1. - Klicka på kategorin kontroll och dra blocket Program.
2. - Klicka på kategorin kontroll och dra den block if/else, under block program.
3. - Klicka på kategorin Variabler/konstanter och dra block digital variabeln.
4.-inställd Knapp1 digital variabelnamnet .
5.-dra den block if/else under digital variabelnamn, tills join.
6. - Klicka på kategorin Pins och dra blocket Digital pin #, och ändra de värde till 10.
7.-dra och släpp block hög, någonstans i den högra panelen, inte ta bort, du behöver dem mer senare.
8.-sätta kvarteret digital pin # i värde rymden av digital variabeln till join.
9. - Klicka på kategorin Test och dra blocket == (lika med) jämförelseoperator.
10. - klon block Knapp1 och dra till första positionen i blocket == (lika med).
11.-ändra värdet i block högt till lågt och dra till den andra positionen av blocket == (lika med).
Obs. - det finns två typer av knappar, normalt öppen och normalt sluten, måste du ändra värdet till hög eller låg lämpligt.
12. - Klicka på kategorin Pins och dra blocket set digital pin #, och ändra de värde till 12.
13.-klon block set digital pin #, och ändra de värde hög till låg.
14. - nu satt alla tillsammans i det blocket if/else, som Visa i bild.
15.-dra block digital variabeln, över den block if/else tills dem gå med.
16.-slutligen dra uppsättningen block i avsnittet loop i kvarteret "program".