Låsa upp en dörr med ditt fingeravtryck (5 / 7 steg)
Steg 5: Fingerprint bearbetning
Modulen scanner gör allt arbete krävs för att fånga, lagra och matcha fingeravtryck bilder. Programmet styr skannern genom att anropa funktioner i GT511C3.js BLL. BLL funktioner skickar i sin tur kommandon till modulen via Kinoma skapa seriell stift.
En fingerprint fånga kräver att trycka och släppa fingret på skannern tre gånger. Fingeravtrycket är registrerade och lagrade efter tredje pressen. Programmet använder en KinomaJS beteende instans för att genomföra en tillståndsdator som behandlar var och en av de tre fingerprint skanningar. Att starta skanning, en prompt visas, lampan slås på och koden väntar på bekräftelse att fingret är tryckt på skannern:
Funktionen is_finger_pressed BLL kallas varje 200 millisekunder genom att åberopa en upprepad polling hårdvara pins begäran. Resultatet skickas till programmet fingerPressed handler.
Hundföraren meddelar programmet genom att distribuera händelserna onFingerPressed och onFingerReleased till programfunktioner, som i sin tur förskott tillståndsdatorn att fånga när fingret är tryckt.