Låt oss dra Manga! Lektion 1: "min egen fiende" (4 / 14 steg)
Steg 4: Mark och vatten
Tips: Gör kanter där vattnet och marken träffas lite mörkare än resten av banken.
För vattnet, göra ett nytt lager och gå till filter > render > moln > fast buller och fiol med inställningarna tills du hittar något du gillar. Dölja lagret genom att klicka på ögat bredvid den på lagerpanelen. Duplicera lagret night sky och gå till filter > karta > tränga undan. Välj fast buller lager för både kartor och än en gång, leka med inställningarna tills du hittar vad du vill. Synliggöra det buller lagret igen och vända opacitet ganska låg. Du vill inte alltför många höjdpunkter. Duplicera detta lager och mörknar det i kurvor. Nu, tillbaka till banken... Markera kanten av banken och fjäder markeringen (urval > fjäder) till cirka sjuttio pixlar. Ta bort detta och avmarkera (urval > avmarkera). Gå till filter > brus > plocka och sedan slipa med filter > förbättra > skärpa. Lätta banken något med kurvor. sedan göra ett lager under banken. Använda verktyg som "blanda" på radiellt med FG i transparent övertoning och göra två eller tre "cirklar" enligt banken. Ställ in genomskinligheten till 75.