Lätt byst modellering (4 / 8 steg)
Steg 4: Ta din fil i mixer
Exportera din fil från Sculptris (obj med en ner pil-ikonen) och importera det obj i mixer (Arkiv > Importera > OBJ). Om du är ny till Blender, först ta bort autostart kuben genom att ha din mus över arbetsområdet, slå bort, sedan klicka på ta bort på den lilla popup. Högerklicka på din sculpt, och växla till redigeringsläge (inringad i min bild). Klicka på Visa och växla till höger. Om din modell är orange alls (valda trianglar) slå en på tangentbordet att välja bort allt (bör vara helt svart). Nu slår på ansikte väljer läge (kub med en orange ansikte i den röda cirkeln till höger) och stäng av gräns markeringen till synliga (kub med poäng i hörnet i samma cirkel). Nu slog b på tangentbordet för att aktivera kryssrutan Markera. Vänsterklicka och håll ner start din box, och släpp för att avsluta din box. Används för att markera bara inför din sculpt. Klicka på Visa igen, denna tid att välja ut framifrån. Klicka på U på tangentbordet och markera projektet från Visa (gränser).