Lätt cykel packväskor i ett utvecklingsland

När jag reste i Peru med min cykel hade jag planerat på att köpa korgar i Lima. Trots att last rack var lätt att hitta, var korgar dyrare än de skulle varit hemma. Så jag gjorde min egen använder lokalt tillgängliga material (du hittar dessa i någon större stad i Peru: Lima, Cusco, Arequipa, etc som har en SodiMac eller andra järnaffär. Detsamma gäller för de flesta av Latinamerika.). De slutade att vara ganska nyckfull, lätt att ta bort och sele på ryggen som faktiska ryggsäckar igen vilket är bra för plötsliga buss eller bil resa (även om jag fick en hel del udda utseende för mitt val av barnens väskor) och höll nästan lika mycket som vanliga korgar. De aldrig orsakat mig problem och gav mig en hel del skratt. Men jag tror de lokala hundarna var övertygade om jag kidnappar en varelse på mitt rulla vad med öronen på min en väska!

Våra korgar var en hit med andra cykel kajakpaddlare, alltför. Du kan hitta en beskrivning från vissa kolleger cyklister som jag träffade i Ollantaytambo här, ca 3/4 av långt ner på sidan: http://www.contoursofacountry.com/encounters/peru/

Se Steg
Relaterade Ämnen

Förvandla en echelon väska till cykel packväskor

Hej, och Välkommen.Om du har kommit hit antar jag du är intresserad av den ovannämnda propositionen. Därav kommer jag undfägna du med sin ideologi.Jag hade tänkt under loppet av dagen hur man gör cykel korgar, många idéer kom till mig, kanske jag kun...

DIY cykel korgar - hemgjord cykel packväskor

här är de kompletta uppsättning packväskor jag gjort för min touring cykel. Jag utökade helt enkelt på befintliga idéer jag hittade på Instructables och andra webbplatser om tillverkning av hemmagjorda packväskor.Steg 1: jag hade redan börjat beläggn...

Hur man gör DIY cykel packväskor

göra professionella snygga korgar från mestadels återanvända material. Som ett extra hinder för mig, det måste fungera med min recumbent cykel och din traditionella diamond frame cykel.I korthetTotal kostnad$20 - kostnader varierar beroende på priset...

Gör 4 gallon fyrkantig hink cykel packväskor för mindre än $20

detta är min första instructable. 2002 kom min äldre son tillbaka från Aprovecho Research Centre i Oregon till BC med fyrkantig hink korgar som en Karl som heter Miguel hade uppfunnit. Jag experimenterade med konceptet och ändrade designen så att min...

$20 Ikea portfölj cykel packväskor

IKEAs Special portfölj säljs för $19.99. Detta instructable visar hur man gör en löstagbar cykel fäste för det med några skruvar och brickor och en coathanger. Medan du rida, och pop det och gå när du anländer kan du hänga din portfölj på din cykel b...

Billig cykel packväskor

jag reste till Hainan, Kina att gå på en cykling tur och behövde några korgar. Ville inte spendera en massa pengar så jag gick till en lokal marknad och köpte två ryggsäckar ($7 varje - bör den typ som också har en rem som går runt midjan). Jag bara...

Dubbel botten tyg packväskor

Det är en ny termin, och jag har massor av läxor jag bör göra, så jag beslöt att tillbringa eftermiddagen med att göra en uppsättning packväskor för min cykel. Jag var inte nöjd med priset på korgar jag såg online, så dessa kan göras med en liten rob...

Slå två gamla ryggsäckar till världens bästa DIY rack packväskor

Hej killar!Dessa rack packväskor enligt min mening är bara oslagbara, de är extremt billigt, extremt tålig, lätt, pålitlig, kompakt och helt vattentät. Jag har varit med dem de senaste månaderna med fullständig framgångDu ska bara behöver dessa:2 x r...

Ammo lådor för packväskor

jag är en ivrig pendlare och jag ville lägga till packväskor till min cykel, men med en twist. Jag blev inspirerad av användningen av rutan ammo för omslaget till "Slutliga Doom", och Zapwizards dator mod. Jag hade några av dessa ammo lådor ligg...

Reparera / bärgning läder packväskor

Efter olyckan fick jag min packväskor tillbaka i inte alltför bra en form, så jag reparerade dem och tänkte att det är synd att inte använda dem :DSå efter att tänka på det kom jag till slutsatsen att de skulle vara ett strålande komplement till min...

Hur man gör skor av ett par Jeans

Video läraren på hur till göra skor av ett par gamla jeans.Steg 1: Vad du behöver SymaskinJeansKartongSkor sulorKritaPinsSteg 2: Steg 1 Rita ett par skor (flip flops arbete bäst) på en bit kartong och klipp ut.Steg 3: Steg 2 Skär av avsluta av byxa b...

Cykel rack, packväskor, äventyr: 4 förpackningar, släpvagnar och kul.

U-aluminium rack för ditt pendlare / arbete cykel att bära tillbaka förpackningar, bifoga grejer, inspirerade många äventyr inklusive dra släpvagnar.Med skolan stil tillbaka förpackningar på en cykel rack, du kan göra med handverktyg, är boy scout at...

Motorcykel packväskor från disponibel plast behållare

Jag gillar att resa på min cykel, men cykel bagage är så dyrt bestämde jag mig att göra min egen med några plast engångsförpackningar som jag fick.De är mycket ljus, endast 1, 15kg (2, 5lb) vattentålig och det bästa är jag tillbringade bara några tio...

Ryggsäck packväskor (som fortfarande ryggsäckar)

enkla sättet att göra ryggsäcken kan monteras på din cykel rack, utan att förlora någon ryggsäck funktionalitet.Vad du behöver:* ryggsäck* sadelgjord, eller tyg som du kan lita. Sadelgjord är överallt, dock. Du kan även trimma lite av en rem bort din...

Mjölk spjällådan cykel sadelväskor

dessa behändiga sadelväskor lyft eller installera i en handvändning.Ett par av dessa på främre och bakre rack och jag kan bära en enorm belastning.Grönsaker från Haymarket, dricksvatten från det omvänd osmos filtret mat coop, etc.Steg 1: Mjölk lådor,...

Trasiga cykel Light - att ge ett nytt liv

en kväll jag hade ett omak på min cykel från kontor tillbaka hem. Min helt ny front ljus gled från skåran, föll på vägen och kom under en Motorisk cykel, det bara inte kunde ta rida längre...Från ett avstånd jag kunde se massor av krossade bitar på v...

En annan cykel projekt? Eller ett mästerverk? OK, tidigare...

Så jag var trött på ridning min frus beach cruiser runt kvarteret när chansen sjunkit en begagnad cykel i mitt knä. Bromsarna skrek, färgerna inte var illa-- men de klistermärken var barnslig. Min nya cykel behövs en ny lack! (Och en stämma upp)Steg...

Motorcyklar packväskor

Hej alla, det var dags för mig att dela något och att kunna delta i utbytet av information och kunskap. Jag erbjuder dig mitt projekt; Min begäran om information om korgar för motorcyklar hade jag svårt att hitta ritningar som kan hjälpa mig ställa u...

Upp-cykel en innerslang till ett bokmärke

göra en snygg bok mark från en gammal innerslang. Lätt att göra med bara några enkla verktyg.Här är vad du behöver:1 x gamla innerslang.Mässing öljetterÖljett verktygLäder punchSaxSteg 1: Tvätta och skär din innerslang till storlek Först och viktigas...