LED Arduino Beer Pong tabell (3 / 3 steg)
Steg 3: kodning
Den första delen för kodning hämtar tre bibliotek för Arduino. Att göra detta gå till:
Den kod vi skrev med kommentarer bifogas. Av någon anledning kunde vi inte ha ljud reaktivitet som en av inställningarna för rotary switch. Detta tvingade oss att ha två olika program. En är bara bas reaktivitet, och det andra programmet omfattar poängen att hålla, regnbågseffekt och en labyrint design. (Vi kunde ändra programmet för att göra någon design som vi vill ha.) Vi tillbringade faktiskt ett tag att bara använda ett program, men vi kunde inte lista ut problemet. Dock detta förringar inte njutningen av bordet, och så vi bestämde det var fint.
För bas reaktiviteten läser Arduino frekvensen av ljudet hörs av mikrofonen. När mikrofonen hör en tillräckligt låg frekvens (för oss 450 hz var en bra gräns) Arduino väljer slumpmässigt en rad eller i hela matrisen med LED är för att blinka en slumpmässig färg. Det dröjer sedan av en liten bit innan det kan blinka igen. Gör detta att leda till en mycket imponerande bas reaktiva tabell.
Sund reaktivitet programmet heter SoundReact, och den andra är LedTest. Två provtagningsfiltren måste ingå i de viktigaste filerna för varje program.