Liv storlek papper Travis Touchdown (1 / 11 steg)
Steg 1: Hur jag gjorde modellen
Ännu ett steg som du kan hoppa, väcka ilskan av skaparen (dvs mig).
Jag lägger så mycket tid i skapandet av modellen, så vill jag berätta hur jag gjorde det. Låter rättvist? Okej.
Varken modell eller texturer är rippade från det ursprungliga spelet, jag gjorde allt från scratch. För modellering, jag använde Anim8or, som är freeware, för de texturering jag använt Paint Shop Pro X2, vilket inte är så fria som Anim8or, och för den pågående jag använde Pepakura, som är definitivt inte så fria som Anim8or.
Jag började med att söka för referens foton för Travis och hans Beam Katana, men vinsten var sällsynt, så jag tog några bilder av Traviss garderob i (andra) spelet.
För den modellen, jag använde min egen (papper klon) som en förebild, tyvärr inte hitta alltför många likheter, så i princip allt måste att göras nya (jag skulle kunna använda vissa delar av skor, hurra).
De texturering var roligare. Jag kunde röra runt med min grafisk tablett... Minst en dag, tills jag såra min hand och var tvungen att dra med musen... Jo fungerade det heller. Eftersom detta är en rund modell, jag var tvungen att skapa många sömlösa texturer, och i slutet hade jag ca 35 texturer på modellen.
Det pågående jobbet var oändliga, modellen består av 3500 ansikten och jag var tvungen att kontrollera platsen för var och en av dem, att få dem i ordning kan man limma ihop rätt bitarna. För första gången i mitt liv, jag la sekvens-nummer till platser, men jag fick reda på det hjälper verkligen (surprise).
Och sedan, slutligen den crafting: Yay! Det är kul. Jag älskar pyssel! Allt växer tillsammans... En stor sak. Tyvärr hade jag fortfarande min hand ont (jag har fortfarande), göra crafting ser lite löjligt, men vem bryr sig. Resultatet det som räknas!