Lysa upp en LED med Leap rörelse på Mac OSX (för nybörjare) (11 / 11 steg)
Steg 11: Kod förklaring
"var webSocket = require('ws')" erhåller den nödvändiga platsen inuti datorn som Leap förslaget skickar data.
"ws" = nya webSocket('ws://127.0.0.1:6437') "sparar data platsen så att användaren kan komma åt den senare
"fem = require('johnny-five')" samlar in information om alla av johnny-fem verktyg du har hämtat tidigare använda terminalen.
"styrelsen = nya fem. Board() "kontroller för att se om din Arduino ombord är ansluten.
"ledde, ram, servo, palm" är variabler för att lagra heltal.
"board.on ("redo", function()" blir din Arduino ombord redo för datakommunikation.
Koden efter "/ /" är bara kommentarer. Dessa linjer körs inte i koden. De är bara där för användarinformation. Om användaren vill använda servon, de kan ta bort "/ /" att få tillgång till verktyg som servo. Men i detta fall vi bara använda LED så raderna med "/ /" inte är viktigt för den här läraren.
"ws.on ('meddelande', funktion (data, flaggor)" kan överföra data över från Leap förslaget till Arduino.
"fingrar = JSON.parse(data);" samlar data om finger lagerställen.
"frame = JSON.parse(data);" samlar data om palm lagerställen.
"om (frame.hands & & frame.pointables.length > 0 {
LED.on();
}
annat {
LED.off();
}"
Detta kontrollerar hur många händer upptäcks av Leap rörelse. Om mer än upptäcks 0 händer led tänds upp. Om 0 händer känns LED kommer att vara avstängd.