Makey Bat-mobil! (Eller andra flygande djur pedagogiska mobil) (4 / 9 steg)
Steg 4: Använda skrapa att ställa in MakeyMakey åtgärder.
Spela med Scratch är det bästa sättet att bli bekväm med hur det fungerar. Ställa in de olika symbolerna att leda till olika åtgärder visar dig hur man använder det redan innan du ansluter din MakeyMakey. I mitt fall, jag satt upp ett par olika rutiner, som du kan se i mitt program här. Det första jag skapade uttalanden som tillåts för åtgärder: "när < vissa > tangenttryckning, spela upp ljud < vissa bat ljud > tills gjort, strömbrytare bakgrunden till < bild av bat > bakgrund namn < namn bat >". Göra det på detta sätt med väl namngivna filer kan du exakt se vad kommer att hända med alla dessa lite rutiner.
Min andra rutin var för introduktion och inledande bakgrunden skärm, och var ännu enklare: "när < grön flagg > klickade, SWITCH bakgrund till < bild på platsen där dessa fladdermöss bor >, bakgrund namn (som visar introt till programmet i texten)".
Rekommenderar jag att göra en fullständig steg innan byggnaden resten. Du vill testa det med din MakeyMakey först i nästa steg.