Med bearbetning med glödande kol (3 / 8 steg)
Steg 3: Din första skiss - Rita en cirkel
Nu vi har definierat setup-funktionen och har de grundläggande begränsningarna i placera, låt oss gå vidare till rita något.
I bearbetning draw() tillåter funktion oss att grafiskt visualisera vår kod. Igen några överväganden:
noSmooth() - vi använder denna förklaring att ta bort anti-aliasing. Kantutjämning är en filtrering teknik som sysselsätter gråskala att jämna ut kanterna på icke-rätvinkliga linjer. För allmänna bildbehandling, detta absolut böter för det mänskliga ögat och faktum är att föredra. Dock som glödande kol kommer att skriva ut exakt vad är utsatt, kontroll över varje pixel frågor. I sanning måste vi göra mer testning i kantutjämning att se vad påverkar den har.
noStroke() - denna förklaring tar bort gränser som igen annars skulle skrivas.
Lathund visas på föregående steg har alla olika ritade förklaringar och tillgängliga funktioner. Googla den form du vill rita är också ett snabbt sätt att hitta relevanta syntaxen. I det här exemplet ville jag Rita en cirkel 100 pixlar i diameter i centrum av bilden.
Lite lite enkel matematik och använder ellipse() fungerar https://processing.org/reference/ellipse_.html och bort vi gå!