Med hjälp av Tweak bearbetning biblioteket
----------------------------
TweakInt myNumber;
void setup(){
myNumber = new TweakInt("My changeable number", 100);
}
void draw(){
background(myNumber.val, 0, 0);
}
----------------------------
jag arbetat med Teague Labs för att skapa ett bibliotek för bearbetning som låter dig att enkelt justera variabler medan din bearbetning skiss är igång. Tweak är söt rak-vidarebefordra ----------------------------
TweakInt myNumber;
void setup(){
myNumber = new TweakInt("My changeable number", 100, 1, 0, 255);
}
void draw(){
background(myNumber.val, 0, 0);
}
---------------------------- men jag om en instructable kan bidra till att övervinna hindren för sättande den upp och få igång.
Tweak är avsedd för rapid prototyping och fartfylld mjukvaruutveckling. Börjar programmerare ofta "hård kod" värde till deras skisser som de mixtra med hur saker är ritas på skärmen eller hanteras bakom kulisserna ----------------------------
TweakInt myNumberR;
medan experter utvecklare vanligtvis bygger många klasser TweakInt myNumberG;
datatyper TweakInt myNumberB; och specifikationer för skala och robusthet. Tweak är en bra medelväg där nybörjare och proffs kan aktivera program vara modifierade on-the-fly utan att behöva oroa dig för detaljerna bakom kulisserna.