Medaljong av kärlek: från Kinect till 3D-utskrifter (5 / 10 steg)
Steg 5: MeshMixer
Först, jag ska visa dig hur du redigerar modellen av min chef eller profil.
Öppna programmet
Importera filen huvudet scan från sista steget (steg 4)
Inspektören Klicka på Main Menu Strip
Efter den head modellen är laddad.
Här ser du färgade kulor (blå, röd, eller Magenta) kopplad till modellen. (bild 5)
Blå områden utgör hål
Röda områden representerar icke-grenrör områden
Magenta sfärer representerar frånkopplad komponenter
Är dessa områden som behövde repareras. Det låter så svårt, inte det?
Men det är inte!
"Vänsterklicka" för att tillåta MeshMixer att åtgärda problemet för dig.
"Högerklicka" på området att redigera problemområdet.
Genom att välja 'Ändra markering' på menyraden Main. Alternativet är,
Markera alla
Expandera till anslutna
Expandera till grupper
Invertera
Invertera (ansluten)
Smidig gränsen
Sedan tryck accepterade knappen.
Eller plocka på "Deformation" knappen för att välja att redigera modellen.
Redigera & fyllning
Ignorera
Minska
Remesh
Pressa
Extrahera
Bro / handtag
Gemensamma
Svetsa gränser
Konvertera till delar
Separat
När du är klar. Exportera filen ut som STL-format.
Obs: Se steg 10 för MeshMixer Tutorials.