Medaljong av kärlek: från Kinect till 3D-utskrifter (9 / 10 steg)
Steg 9: Montera medaljongen för 3D utskrift
Bild 2. Och importera perfekt hjärtat från steg 8 till MeshMixer.
Bild 3. MeshMixer ville veta om vi ville byta ut eller lägga till den importerande "hjärta modellen" i ansiktet. Välj Lägg till.
Bild 4. MeshMixer visste att hjärtat modellen är typ av större än ansikte-modellen. Och frågade om vi vill MeshMixer att åtgärda problemet för oss. Klicka på Ja.
Bild 5. Modeller av skalad hjärta och ansikte överlappade varandra. Det mörka området var ansikte modell gömd bakom och det var inaktiva.
Bild 6. Välj kommandot Omforma fliken Redigera menyn flytta hjärtat bort.
Bild 7. Fortfarande i kommandot Omforma klickade jag på den blå bågen att rotera hjärtat 45 grader.
Bild 8. Markera ansiktet genom att klicka på den. Detta gör hjärtat inaktiv, färg på hjärtat blev mörkare. (Bild 9)
Bild 10. Håll ner den mellersta musen för att rotera den scenen eller Visa. Flytta sedan ansiktet på plats på ovansidan hjärtat med hjälp av transformeringen pilarna.
Bild 11 och 12. Klicka på små vita kuben i mitten kommer att skala den markerade ytan (ansikte modell) uppåt eller nedåt.
Bild 13. Jag vände på Wireframe-läge. (W nyckel är kortkommandot för trådram kommando.) Välj modellen som hjärtat.
Obs: kommer du att märka att hjärtat ytor har olika polygon storlekar. Vi behöver justera mängden och storleken på polygonen på ytan för att matcha polygoner i ansiktet.
Bild 14. Använd verktyget Pensel för att välja ytan av hjärtat.
Bild 15. Använd kommandot Remesh justera polygonen av den valda ytan.
Bild 16. Klicka på acceptera om du vill "remesh" ytan.
Bild 17. Upprepa "Remesh" några tid tills polygon storlekarna ungefär samma. Sedan 'Accept' förändringen.
Bild 18. Välj hela hjärtat, och göra den slutliga omvandlingen, så ansiktet modellen är helt innehåller inne i hjärtat.
Bild 19. Sedan skalas jag ner hjärtat längs den röda kategoriaxeln (X) att göra hjärtat propotionally passar med ansikte-modellen.
Bild 20. Jag väljer både modeller, ansikte och hjärtat, genom att trycka på SKIFT-tangenten och använda musen för att markera båda modellerna.
Bild 21. Jag använde kommandot Booleska Union i redigerar... kommandot sammanslagna båda modellerna.
Bild 22. Slutligen använde jag Inspector kommando att kontrollera om den slutliga modellen är "hårt vatten" eller redo för 3D utskrift. Och det var bra! Ingen blå, röd eller Magenta sfär!