Modell flyger: Finslipa rullen (1 / 3 steg)
Steg 1: Ta det Easy
Gärna med rulle egenskaper och rulle graden av din modell. Ta det till höjd och slå full skevroder. Hur snabbt är det rullande? Kan du hålla jämna steg med den och stoppa den exakt där du vill? Tror du att du skulle ha tid att sätta i några hiss under manövern? För att göra livet lättare för dig själv i början du kan behöva byta i (eller minska) priser - på full stick du ca 1 rulle per 1-2 sekunder.Slutligen är syftet med spelet för att kunna utföra i rad rullar i en rak linje utan att tappa någon höjd. Ofta människor fuska den verkliga affären genom att dra lite upp först sedan utföra rullen utan korrigering, så de slutar på liknande höjd där de började.
Bra, men som egentligen inte flyger manövern. Du vet när du gör det ordentligt eftersom höjden kommer varken vunnit eller förlorat. Jag gillar att få folk att utföra denna manöver i stigningen till att börja med. Det vill säga drar upp hissen i början för att skapa en positiv anfallsvinkel - låt oss säga en flygbana 30 ° i förhållande till horisonten. Detta ger ett inslag av säkerhet för pilot och säkerhet marginalen för fel - när en svans kontroll ingång är felaktig eller sätta i vid fel tidpunkt, en rulle kan bli hårig mycket snabbt. Syftet är att uppnå rulle, med svans justeringar, i en konsekvent klättra. Vi har knäckt det när modellen är klar manövern och vinklas fortfarande 30°. Därefter släpper vi det meta tills posten vinkeln är på noll.
För att starta du bör tänka bara på hiss som korrigering kontroll. Varje gång vingarna är nivå (upprätt eller inverterad) behöver du en blip av hissen - bara en liten blip - "upp" för upprätt, "ner" för inverterad. Öva detta samtidigt som syftar till att uppnå en sekvens av tre rullar.
Detta kan se lite slarvigt och du kan se modellen jerking på varje blip. Det spelar ingen roll. Gå runt och om igen och få mängden blip rätt så inte är det vilt av - dvs att du blippande nog bara att komma tillbaka till krävs flygbanan och inte förbi den.