MouseGlove 2.0 - för dagligt bruk och VR (1 / 4 steg)
Steg 1: Flex sensorerna
Flex sensorerna är verkligen vad knyter projektet samman. I den tidigare utgåvan av min mus handske, jag använde aluminiumfolie på mina fingrar som ett slags kontakt sensorn med min tumme, men flex sensorerna är mycket lättare att använda, och de var ganska lätt att integrera i min design och kod. Som med alla deras projekt, levererade Adafruit en omfattande handledning på korrekt användning av flex sensorer. Du behöver motstånd här, men Adafruit förklarar att.
https://learn.adafruit.com/Force-Sensitive-resisto...
Sensorerna såddes in handsken, och limmade på spetsen så de inte kunde glider ut, så långt denna metod har varit mycket framgångsrik, även om om du planerar att löda sensorerna till trådar, du vill gå vidare och göra det innan du limmar dem i. Jag la även lite extra lim till rubriker, så att jag inte skulle ha några problem i framtiden med en korsad kabel.
Ett exempel på lite kod som du kan använda med flex-sensorer:
int ringPot = analogRead(A0);
om (ringPot < 750) //less motstånd, som fingrar är mer böjd, testa detta med seriell utgång, tills du hittar en godtagbar gräns
{
Infoga funktion här
}