PcDuino Crowdsource Kiosk (4 / 4 steg)
Steg 4: Fälttester
Kiosken var strategiskt placerad i ett område med hög trafik av byggnaden: rast rummet. Med lite tur, skulle en del av de människor som hoppade för en frostig kvällen dryck också vara på humör för en choklad njutning. Jag hittade ett öppet utlopp och placerade kiosken mot en vägg, startat upp min Python skript och sedan gick därifrån.Jag bestämde mig för att en lugn start var vägen att gå, bara låta människor upptäcka den. Det visade sig vara perfekt eftersom bara tillräckligt många bud med det för mig att upptäcka vad som behövs för tweaked. Först och främst var skärmsläckaren sparkar i efter 5 minuter och att göra människor tror att det var avstängd. Efter att ha korrigerat den frågan, började jag märka att skärmen skulle lämnas på formuläret kompositör. De var så nära godis, vad hände? Jag frågade runt och det visade sig att en av två saker händer: antingen de var in för många tecken i formuläret får ett felmeddelande och återvänder till kompositören att hitta deras arbete raderas eller var de faktiskt gör det till skärmen godis, att få deras godis och dumpas oförklarligt tillbaka till kompositören.
Det tog lite fifflande att räkna ut vad som pågick och för att vara ärlig, jag är inte säker jag har det helt räknat ut. Det är fantastiskt hur långt bort stigen folket kan få när de inte har samma uppifrån syn på programmet flödet som du gör. Det finns felmoder som du aldrig kunde komma med dig gömmer sig strax utanför den vägen. Ofta är det bästa sättet att testa något att bara låta folk leka med den.
Jag gjorde några programvara tweaks och då sätta den lös igen. Den här gången verkade saker gå bra, så jag skickade ut en grupp e-post informera människor att kiosken väntade bara att dela ut läckra priser i utbyte mot korta arbete. Jag slutade upp att få vissa ad kopia av denna övning, men jag fick också en massa skräp och även bevis på några smarta utnyttja försök...
https://learn.Sparkfun.com/tutorials/pcduino-crowdsource-kiosk/results