PcDuino Crowdsource Kiosk (1 / 4 steg)
Steg 1: Den choklad dispensern
När jag designar en bit av hårdvara, börjar jag med att spela runt i SketchUp. Här är de ritningar som jag gjort:
En servo driven lösning verkade vara den mest robusta metoden. Min har en-kortformat pusher flytta en kanal att mata ut den nedre choklad baren på stacken. Som servo sveper moturs, push-kortet glider en chokladkaka genom en öppning framsidan tratten. När servo sveper medurs, kortet återgår till ursprungsläget bakom tratten och högen med choklad får falla i tratten, således återställa mekanismen.
Det verkar enkelt nog, men innan jag investerat något material i det, byggde jag en prototyp av kartong. Det fanns några hicka översätta från papp till en styvare material (i detta fall: akryl) men det fungerade bra! Här är en bild av min kartong prototyp och min sista akryl komponenter sida vid sida:
Servo baserad mekanism slut blev extremt tillförlitliga. Tyvärr, på grund av operativsystemet begränsningar, samma kan inte sägas om pcDuino servo biblioteket. För att avhjälpa denna situation, jag beslutade att ta bördan av pulserande servo bort av pcDuino och en SparkFun RedBoard införlivas med min dispenser. Koden på RedBoard är egentligen enkel: så snart en särskild pin drogs låg, den skulle sopa servo en riktning, fördröja några millisekunder och återvända servo till sin startposition. Alla pcDuino behov att göra nu är att dra det RedBoard klämmer fast lågt för att fördela choklad!
Innan vi hoppar in i pcDuino sidan av saker, låt oss tala om hur det hela kommer att bifogas...