(Piren 9 luft) i rutan (hur etch och Visa flera ritningar på transparent akryl) (4 / 12 steg)
Steg 4: Rutan (del 2) mäta ut mått och skär akryl
Så småningom bestämde jag mig att miljön inte kommer att tolerera en annan gäng akryl och kartong prototyper att hitta trötta väg till återvinningskärl utanför. Ett av mina mål på piren var att lära sig mer om digital 3D modellering så av tuggummi, jag satte mig och lärde mig att modellera en 3D-box.
Grundläggande former och mätningar är lätt nog, men det tog en eftermiddag för att slutligen förstå principerna för fästa objekt i en digital 3D-modell (Tips: du behöver flytta din axel till den kanten/ansikte/punkt du vill knäppa för att fixa det där, och sedan gå tillbaka till flytta objekt läge att knäppa ett objekt till en annan.)
Jag använde Cinema 4D för denna uppgift: dra nytta av de fyra skärm perspektiv (de flesta 3D programvara har den - MMB Klicka i C4D) för att se där objekten är i förhållande till varandra från topp, höger, fram, och 3D-läge. Återstår bara i perspektiv (3D) läge be om problem, eftersom även en punkt kan se ut som det är rätt bredvid varandra på X-axeln, det kan samtidigt vara miles bort på Y eller Z-axeln.
Denna modellering feat glada mig att något slut; Jag fick känna mycket smart och digital och exakt i min modellering, och jag fick mätningar som var korrekta då de omräknas till det verkliga livet. Jag tog mätningar av varje sida av rutan från min 3D fil, mata dem i Adobe Illustrator som platt former och laser skär de platta formerna för att få min box ansikten.
Jag la texturer med grundfärg och öppenhet för att kunna se vad hippocampus skulle se ut i förhållande till lamellerna inne i lådan.