Q & D-fattig mans-Skinner-Sadist-Jeopardy spel (3 / 10 steg)
Steg 3: Vad är planen?
Se Diagram No.1 att få en slags information om projektet.
Planen är att bygga och set-up hårdvaran, efter att vi kommer att sysselsätta oss med programvaran. Låt oss börja med kärnan i kontrollen hårdvara:
Arduino och hans följeslagare krets.
Jag använder bakbord eftersom jag inte vill slösa tid lödning (och desoldering när jag ville ha min optocouplers tillbaka). Du kommer att notera att inte jag är en professionell på detta så ni får ursäkta mina teckningar. Se Diagram nr 2 att se anslutningarna, och bilderna för att se det på det verkliga livet.
Som ni kan se, finns det tre utgångar, en för varje spelare; varje utgång styr feedback enheten av spelarna. Varje utgång stänger bara högspänning kretsen av Engångskameror kondensatorn. Motståndet är användbart om du har olika nivåer för fega (bara minska motståndet om du känner att dina frågor blir okänslig för gnistan och öka motståndet om dina spelare börjar gråta för sin värdighet och mamma).
Med tanke på att vi använder optocouplers det finns ingen anledning att lägga till för mycket säkerhet i kretsen, men om du råkar använda MOSFETs eller logik MOSFETs Glöm inte att lägga de rätt dioderna som behövs, vi vill inte HV på mikrokontroller. Med normal MOSFETS kan ändå nära kretsen men inte fullständigt så punschen kommer att vara mindre intensiv. Obs att på min tredje spelare jag använder en vibromotor, så ingen optocoupler behövs (jag hade bara två ändå). Vibromotor styrelsen ingår alla nödvändiga komponenter för att säkra min utgång.
OK, bara ställa upp på din skärbräda en krets som den du ser på bilderna och du är redo att gå till nästa steg. Låt inte dig själv imponera av min sjukdom, det är mycket enkel och repetitiv, stick till diagrammen och allt ska vara klart.
Gå till nästa steg att se byggnaden av feedback enheter (den andra chockerande onda kärnan i projektet).
För koden på Arduino styrelsen vänta för steg 9.